Duale dagen: 3 take aways

De voorbije twee dagen waren het hoogdagen voor duaal leren. The Swiss experience (https://www.voka.be/swiss-experience) opgevolgd door de eerste studiedag rond duaal leren (https://www.syntravlaanderen.be/uitnodiging-studiedag-duaal-leren-nu-en-in-de-toekomst) gaven heel wat pistes om de schouders onder te zetten

 

  1. Duaal leren als leerweg voor  iedere lerende Leren in meerdere contexten is voor iedereen noodzakelijk niet enkel voor jongeren in het secundair onderwijs. Tijd voor duaal in het hoger onderwijs, het volwassenonderwijs, en voor iedere lerende
  2. Kwaliteit van leren.   Leren in meerdere contexten betekent niet dat ze op dezelfde manier competenties aanleren. Hoe waarborgen we kwaliteit? Biedt het uitwerken van end point assessment een oplossing?
  3. Leerrendement maximaliseren door te vertrekken van de praktijkervaring:   De Zwitserse ervaring leert dat theorie sneller wordt onthouden wanneer vertrokken wordt van de reële praktijkervaring  van de student om theorie uit te leggen.

Leave a Reply